Nahoru letí kromě pohonných hmot i ceny elektřiny. Proto je nutné sledovat spotřebu jednotlivých spotřebičů, a zavčas snížit objem spotřebované energie. Vyhnete se jak vysokým zálohám, tak vysokým nedoplatkům.
Energetická třída není výmysl
Na trhu je nepřeberné množství spotřebičů, které jsou vybaveny štítkem energetické náročnosti. Třída A je nejdražší, ale zároveň spotřebuje nejméně elektřiny. Pokud máte doma obrovskou lednici třídy G, nelze očekávat nízkou spotřebu. Nakupujte proto spotřebiče rozvážně, a to hlavně ty, které jsou v provozu nonstop – právě lednice.
Vytahujte je ze zásuvky
Mysleli jste si, že vytahování spotřebičů ze zásuvky praktikují jen důchodci, aby ušetřili pár haléřů? V dnešní době to nebude otázka haléřů, a pokud necháte v síti i nepuštěné spotřebiče, i tak energii spotřebují. Vytahujte proto kávovary, nabíječky, počítače, zkrátka všechny spotřebiče, které zrovna nepoužíváte. Možná se budete divit, kolik tím skutečně ušetříte.
Levný proud
Každé odběrné místo má vysoký a nízký tarif. Nízký tarif, neboli levný proud, je u každého místa v jiný čas. Zpravidla trvá dvě hodiny denně, a musíte si u svého dodavatele zjistit, kdy jej máte k dispozici. Jak název napovídá, v tuto dobu je energie o něco levnější. Vyplatí se tedy třeba prát nebo mýt nádobí právě na levný proud. Pokud budete důslední, může tato změna hodit pěkných pár korun.
Hlídejte si spotřebu pravidelně
Zdá se vám, že spotřebujete méně energie, ale faktury chodí vyšší? Pokud máte nečekaně vysoký nedoplatek, prověřte všemi možnými způsoby jeho vznik. Jestliže máte adekvátně vysoké zálohy, je možné, že se na vás někdo tzv. napíchl, a odebírá na vás elektřinu. Podejte reklamaci a hlavně situace řešte hned.
Komunikujte
Problémy se stávají každému z nás, a málokdo je vyhledává. I když zrovna budete řešit problémy s vysokými částkami za elektřinu, řešte je. Poptávejte nové STABILNÍ dodavatele, kteří jsou na trhu dlouho. Pamatuje, že to nejlevnější nemusí být nejlepší. Všichni jsme zaregistrovali krach jedné dodavatelské společnosti, kvůli čemuž se tisíce lidí ocitly bez dodavatele, a byly jim uděleny zálohy mnohonásobně vyšší. Základem je vždy komunikace. Pokud dodavatel uvidí, že máte snahu situaci řešit, určitě vám vyjde vstříc.